Vragen? Bel ons op 014/41.20.32
  • Meer dan 200 topmerken
  • Veilige betaling
  • Snelle levering
Ik ben op zoek naar

Veelgestelde vragen

Klantenkaart en klantgegevens

  • Geldt de klantenkaart op aankopen via de webshop?

    Bij een aankoop in één van onze winkels ontvang je een bonuswaarde, die bij je volgende aankoop in de winkel verrekend wordt.  Ook bij een aankoop via de webshop, ontvang je automatisch een korting om te gebruiken bij je volgende (online of offline) aankoop.

  • Hoe kan ik mijn gegevens, zoals mijn adres of wachtwoord, wijzigen?

    Je kan je gegevens opvragen of laten wijzigen op eenvoudig verzoek via info@pedico.be.

Bestelling

  • Hoe betaal ik mijn online bestelling?

    Om je bestelling te betalen, kan je online betalingen doen via het beveiligde systeem van Ogone.   Na het selecteren van een betaalmiddel (Bancontact, MasterCard of Visa), kom je rechtstreeks terecht op de beveiligde website van Ogone.   Hier geef je je kaartnummer, vervaldatum en controlegetal in.  Meteen na de betaling ontvang je een bevestiging van Ogone.

  • Kan ik een cadeaubon bestellen via de webshop?

    Voorlopig kunnen wij nog geen cadeaubon aanbieden op de webshop.  We werken eraan om dit in de toekomst wel in orde te krijgen.

  • Kan ik online betalen met een cadeaubon of tegoedbon?

    Met een cadeaubon of tegoedbon kan voorlopig enkel betaald worden in onze winkels.  Het is helaas niet mogelijk om met een bon te betalen op onze webshop.  We werken eraan om dit in de toekomst wel in orde te krijgen.

Contact

  • Hoe kan ik Pedico contacteren?

    Je kan Pedico per een mail sturen via info@pedico.be.   Je mail wordt dan zo spoedig mogelijk beantwoord.  Je kan ons ook telefonisch contacteren op het telefoonnummer +32 (0)14 41 20 32.  Wij zijn tijdens de kantooruren bereikbaar.

  • Hoe meld ik een klacht over een artikel?

    De meest eenvoudige manier is het artikel binnenbrengen in een winkel van Pedico.  Je kan het ook terugsturen naar volgend retouradres: Pedico NV, P. Van Mierlostraat 17, 2300 Turnhout.  Voeg het aankoopbewijs (factuur) toe aan de retour en breng schoenen steeds in paar terug.  Bij terugzending, duid je best de plaats van het gebrek aan op een zichtbare wijze (bv. d.m.v. kleefbriefje).  Je kan ons verder steeds mailen via info@pedico.be.

Collectie en voorraad

  • Hoe ken ik de breedtemaat van een schoen?

    Bij Pedico vind je ook een zeer uitgebreide collectie comfortmerken.  Enkele van deze merken werken met standaard breedtematen.  Indien er een breedtemaat is toegekend aan een schoen, kan je dit terugvinden op het artikeldetail.  Je komt er terecht door op een artikel te klikken.  Om het je makkelijk te makken, kan je op de homepage ook filteren op breedtemaat.  Je krijgt dan een overzicht van alle schoenen in breedtematen.

  • Hoe ken ik de hakhoogte van een schoen?

    Als je op een artikel klikt, kom je automatisch op het artikeldetail terecht.  Hierin wordt de hakhoogte bij damesschoenen steeds vermeld.  Met hakhoogte wordt de afstand tussen de bodem van het hielbed en de vloer bedoeld.

  • Hoe weet ik of een artikel uit echt leder is gemaakt?

    Als je op een artikel klikt, kom je automatisch op het artikeldetail terecht.  Hierin wordt steeds vermeld uit welk materiaal het is opgebouwd.  Bij schoenen vermelden we uit wat de schoenzool gemaakt is en uit welk materiaal het bovenwerk is opgebouwd.  Bijna al onze schoenen zijn uit leder gemaakt.

  • Hoe weet ik of een schoen geschikt is voor steunzolen?

    Enkele van onze merken werken standaard met uitneembaar voetbed en zijn uitermate geschikt voor steunzolen.  Andere modellen hebben eveneens een uitneembaar voetbed en zijn geschikt voor dunne steunzolen.  Als een schoen geschikt is voor steunzolen, kan je dit terugvinden op het artikeldetail.  Je komt er terecht door op een artikel te klikken.  Op het je makkelijk te maken, kan je op de homepage ook filteren op steunzolen.  We maakten een onderscheid tussen 'geschikt voor de meeste steunzolen' en 'geschikt voor sommige steunzolen', waarbij de laatste voor kleine zolen gelden.

  • Is er een prijsverschil tussen de prijzen in de winkel en de webshop?

    De prijzen in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.

  • Staat dezelfde collectie in de winkel als online?

    De collectie in onze webshop komt grotendeels overeen met de collectie in onze fysieke winkels.  Er zijn enkele merken die we enkel in de winkels verkopen en niet op de webshop.  Je bent dus heel welkom in onze winkels in Scherpenheuvel en Geel om een volledig beeld te verkrijgen over de collectie!

Onderhoud

  • Hoe onderhoud ik mijn schoenen of lederwaren?

    Via de knop 'Onderhoud' geven we je alvast de eerste basistips voor het onderhoud van je schoenen of lederwaren mee.  Een goed en regelmatig onderhoud staat gelijk aan een lang leven voor je aankoop!  Voor meer specifieke onderhoudsvragen, kan je steeds in onze winkel terecht met je artikel, zodat we je artikelspecifiek advies kunnen geven.

Reservatie

  • Hoe reserveer ik schoenen?

    Je kan artikelen via de webshop ook reserveren.   Je voegt hiervoor de gewenste artikelen toe aan je verlanglijstje.  Vanuit dit verlanglijstje kan je ze reserveren.  Zo kan je hoogstens 2 artikelen tegelijk voor je opzij laten zetten in een winkel naar keuze.  Ze worden dan gedurende 5 dagen voor je opzij gehouden, zodat je de tijd hebt om ze te komen bekijken en aanproberen in de winkel.  Je hoeft hiervoor geen voorschot te betalen en er is geen aankoopverplichting.  Na de 5de dag plaatsen we de artikelen terug in de winkel.

Garantie

  • Is er garantie op schoenen en lederwaren?

    Op alle artikelen geldt een garantie van twee jaar vanaf de levering van het product.  De op de factuur vermelde datum geldt als ingangsdatum voor de garantie.  Vanwege de aard van het artikel, is bij schoenen en lederwaren echter een normale gebruiksslijtage gebruikelijk.

  • Zijn er defecten die niet onder de garantie vallen?

    Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.  Schoenen moeten wegens hun aard aantoonbaar goed onderhouden zijn om onder garantie te kunnen vallen.  Schoenzolen vallen in elk geval buiten garantie, tenzij duidelijk is dat het gebrek een productiefout betreft.

Retour en omruiling

  • Kan ik een artikel omruilen?

    Je kan je bestelling gratis omruilen in onze winkel binnen de 14 dagen na levering.  Het artikel dient niet bevuild, onbeschadigd en ongedragen te zijn.  Schoenen mogen enkel binnenshuis worden aangepast, op een zuivere en liefst zachte ondergrond (tapijt).  Er wordt verwacht dat schoenen in de originele schoendoos worden terugbezorgd.  Het ontvangen factuur breng je mee bij de omruiling.

  • Kan ik een ongebruikt artikel terugzenden?

    Elk online gekocht artikel kan je binnen veertien kalenderdagen terugbrengen of omruilen in een winkel van Pedico, of voldoende gefrankeerd terugsturen naar volgend retouradres: Pedico NV, P. Van Mierlostraat 17, 2300 Turnhout.  Je voegt je bankrekeningnummer toe, zodat we het betaalde bedrag kunnen terugbetalen.  

    Om aanvaard te worden als retour, dient het artikel niet bevuild, onbeschadigd en ongedragen te zijn.  Schoenen mogen enkel binnenshuis worden aangepast, op een zuivere en liefst zachte ondergrond (tapijt).  Er wordt verwacht dat schoenen in de originele schoendoos worden terugbezorgd.

  • Wat zijn de kosten voor een terugzending?

    De kosten voor terugzending betaal je zelf.  Wanneer je komt ruilen in de winkel is dit uiteraard volledig gratis.

Levering

  • Wat doe ik als er iets mis is met mijn levering?

    Wij doen er alles voor om je bestelling correct te verzenden.  Mocht er zich toch een probleem voordoen met de levering, contacteer ons dan binnen de 7 dagen na ontvangst via info@pedico.be of telefonisch via +32 (14) 41 20 32 met vermelding van uw ordernummer.  We helpen je graag verder.

  • Wat gebeurt er als er bij levering niemand thuis is?

    Een koerier van Bpost zal de bestelling aanbieden op het leveringsadres dat je ingaf bij de bestelling.  Als je op dat moment niet aanwezig bent, zal hij een briefje achterlaten.  Hiermee kan je de bestelling ophalen in het dichtstbijzijnde postkantoor.

Verzenden

  • Wat is de levertijd van een bestelling?

    Wij leveren zo spoedig mogelijk na de bestelling.  Normaal gezien leveren wij binnen de 2 werkdagen.  Ingevolge uitzonderlijke omstandigheden zou dit langer kunnen duren.  Je kan jouw bestelling opvolgen via de website van Bpost, met het trackingnummer dat je ontvangt bij de bestelling.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Leveringen binnen België bieden wij gratis aan, er zijn geen verzendkosten voor.  Leveringen naar Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Denemarken, Oostenrijk en Finland bedragen 10 EUR.  Leveringen naar niet vernoemde landen zijn voorlopig niet mogelijk.

    Het terugzenden van een artikel dient wel zelf betaald te worden.  Terugbrengen of ruilen in de winkel is uiteraard volledig gratis.